Krajowa Rada Biegłych Rewidentów wystosowała pismo do Ministerstwa Finansów z pytaniami dotyczącymi wątpliwości odnośnie zamknięcia ksiąg rachunkowych przed zakończeniem deklarowanego roku obrotowego, a także zasadności założenia kontynuowania działalności przez jednostki przejmowane w przypadku łączenia i przejmowania jednostek.
„Pierwsza część pytań dotyczyła kwestii związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych i sporządzeniem sprawozdania finansowego na inny dzień niż na koniec przyjętego przez jednostkę roku obrotowego, w kontekście obowiązków związanych ze sporządzeniem „rocznego” sprawozdania finansowego oraz roku obrotowego stosowanego dla celów podatkowych.
Kolejne pytania zadane przez KRBR dotyczyły tematyki zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzenia sprawozdań finansowych na dzień poprzedzający postawienie jednostki w stan likwidacji oraz na dzień kończący rok obrotowy po tym zdarzeniu, zwłaszcza w zakresie charakteru tego sprawozdania i wykazywanych w nim danych porównawczych.
Ostatnia część pytań zadanych przez KRBR dotyczyła problematyki łączenia i przejmowania jednostek w kontekście przyjęcia zasady kontynuacji działalności przez jednostkę przejmowaną.”
Jak poinformowano na stronie PIBR: „W dniu 29 czerwca 2020 r. do Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, wpłynęło pismo z Departamentu Efektywności Wydatków Publicznych i Rachunkowości, z odpowiedzią na postawione pytania.” Pismo z odpowiedzią zostało udostępnione przez PIBR i można się z nim zapoznać tutaj.